Povestea casei de moda Chanel este mai presus de toate povestea unei femei, fondatoarea Gabrielle Chanel, cunoscuta publicului larg sub numele de Coco Chanel. Aceasta a reusit sa duca brandul pe culmile succesului datorita viziunii avangardiste. Unele dintre piese prezentate de-a lungul timpului au devenit piese de colectie, piese atemporale care nu ar trebui sa lipseasca din garderoba niciunei femei.
Ce se ascunde de fapt in spatele casei de moda Chanel?
Coco Chanel s-a nascut in 1883 in Saumur si a ramas orfana la varsta de 12 ani, dupa moartea mamei sale si abandonul tatalui. Si-a petrecut copilaria si incepand cu varsta de 18 ani, este incredintata unui institut catolic din Moulin, unde invata sa coasa. De asemenea, in aceste locuri austere a luat nastere stilul Chanel: alb-negru, partea sobra a acestor creatii …
Cu ajutorul iubitului ei, Capel, faimoasa creatoare reuseste sa isi deschida primul atelier de moda pe din Paris in 1909, iar un an mai tarziu isi deschide primul magazin numit Chanel Modes, magazinul care exista si astazi.
Odata cu inceputul Primului Razboi Mondial in 1914, Boutique Chanel a avut un mare succes printre parizienii eleganti care au fost intr-adevar sedusi de stilul inovator al creatiilor lui Coco Chanel care a mers dincolo de conventiile vremii si a regandit unele dintre cele mai banale piese vestimentare. Succesul casei de moda a atins apogeul in anul 1935 cand s-au vandut aproape 28.000 de modele, dar cu toate acestea, razboiul din `39 – `45 a pus capat casei de lux din Paris, iar Mademoiselle Chanel isi inchide compania si se refugiaza in Elvetia.
Timp de 13 ani, nu se va mai discuta absolut nimic despre casa de moda Chanel fiind perioada de glorie a lui Christian Dior si a noului sau look, care aborda un stil total contrar celui sustinut de Coco Chanel prin intermediul creatiilor sale. Acest lucru o impinge pe Coco Chanel ca la 71 de ani sa isi redeschida casa de moda, insa reactiile sunt destul de mixte, in ciuda sprijinului unor jurnalisti – inclusiv a redactorului-sef al Ellei – si al americanilor.
De-a lungul anilor, creatoarea va primi un Oscar pentru contributia adusa modei, iar Marylin Monroe marturisea intr-un interviu ca in timpul noptii doarme acoperita doar de Chanel N ° 5, o reclama incredibila care a crescut rapid numarul vanzarilor celebrului parfum. In acest deceniu, Chanel si-a reafirmat stilul si a adus in atentia publicului geanta matlasata sau pantofii in doua tonuri.