Roboții vor prelua puterea – designer-ul fashion ”robotizat” se află aici. Fashion design-ul reprezintă o artă minunată , în imagini colorate, culori și compoziție nu numai prin stilurile pe care le creează, ci și prin materialele pe care le folosește, toate acestea fiind totalizate de capacitatea de creație a stiliștilor și a elementelor designerilor.
Fashion design-ul reprezintă o artă, iar cei mai mulți fashion designeri ”clasici” încă își mai încep lucrările cu schițe și planșe de lucru. Cu toate acestea, pe măsură ce totul se schimbă, evoluează și se dezvoltă – poate acum mai rapid decât niciodată – designerii fashion și ustensilele lor se schimbă, de-asemenea.
O generație care se află pe punctul de a naște așa-numită ”fashion designeri hibrid” ne invadează lumea. Creatorii nu mai lucrează cu schițe, fotografii printate sau cu design-uri fizice ci forme digitale, conceptualizate cu ajutorul social media și al inteligenței artificiale.
Designerul Al-Fashion – Schițe de ”La Revedere!”
O afirmație realistă a enunțului de mai sus e Stitch Fix. Un început de startup cu o echipă de oameni de știință vor face următoarele previziuni asupra ideii de ceea ce doresc cumpărătorii să achiziționeze sau nu.
Și, suficient de interesant, fuziunea fashion cu Al nu numai că va modifica ustensilele designerilor de moda, ci și va da naștere unei poziții C în industria fashion, rolul Șefului de Algoritm.
”Al identifică stilurile fashion pe care le preferă angajații și pe care aceștia ar dori să le cumpere, dar care nu sunt încă create sau la îndemână momentan”, susține Stitch, Eric Colson. Potrivit lui Colson, experții Stitch Fix utilizează o triadă de algoritmi pentru a construi designerul Al-fashion al companiei.
Primul algoritm identifică și apoi recomandă bucăți de aparatură care pot fi folosite drept modele pentru noua rochie.
Cel de-al doilea algoritm recomandă trei atribute distincte care au fost demonstrate a augumenta stilul original, iar cel de-al treilea algoritm este numit ”factorul aleatoriu”, special construit pentru a face stilul final mult mai interesant și mai atrăgător.
Este o certitudine faptul că lumea fashion este o lume deosebită, care are multe de oferit; este o lume colorată, în primul rând, o lume aparte față de cea normală, însă oamenii trebuie să înțeleagă că fashion înseamnă mai mult decât a îmbrăca o haină; fashion este echivalent cu frumusețea necondiționată, cu lucruri deosebite și mai rar întâlnite.
Această ”robotizare” a lumii fashion înseamnă o fuzionare a noului și a vechiului, într-un compendiu total și diferit în același timp.